POZVÁNKA NA 6. SCHŮZI SHROMÁŽDĚNÍ
SPOLEČENSTVÍ VLASTNÍKŮ JEDNOTEK „SÁMOVA“
Jan Jeřáb, jako předseda výboru Společenství vlastníků jednotek domu Sámova 1178, 1179, 1180, 1181, 1182, 1183, 1184, Praha 10 se sídlem Sámova 1178/13, Praha 10, Vršovice.
svolává
Podle zákona č. 72/1994 Sb., v platném znění a v souladu se stanovami Společenství shromáždění společenství vlastníků jednotek domu Sámova 1178, 1179, 1180, 1181, 1182, 1183, 1184, Praha 10 se sídlem Sámova 1178/13, Praha 10, Vršovice, IČ: 72027045, které se bude konat dne 2. prosince 2013 v 17,45 hod. v ZŠ Vršovice, U Vršovického nádraží 950/1, Praha 10 – Vršovice v zasedacím sále.
Účast všech členů společenství na shromáždění je žádoucí.
Program schůze shromáždění:
1. Zahájení, volba ověřovatelů zápisu.
2. Zhodnocení činnosti společenství za rok 2012 – zpráva o činnosti výboru SVJ a výsledku hospodaření společenství. Odsouhlasení účetní závěrky.
3. Konec funkčního období většiny členů stávajícího Výboru SVJ. Nutno zvolit nové, či staronové členy do Výboru SVJ.
4. Návrh činnosti a plánu oprav pro rok 2014.
generální oprava výtahů
oprava samotných komínů a větracích šachet
výměna sklepních dveří
návrh využití společných prostor
5. Návrh řešení co s náklady spojenými s vyklízením nahromaděného odpadu ze společných prostor jednotlivým domům, ve kterých bylo toto vyklizení provedeno.
6. Diskuse
7. Usnesení
8. Závěr
Registrace vlastníků jednotek začne 30 minut před zahájením schůze. Pokud se některý z vlastníků jednotek nechá zastupovat jinou osobou, musí být vybavena plnou mocí (vzor na druhé straně této pozvánky). V případě zmocnění se můžete obrátit na jakéhokoli člena výboru. Veškeré informace, týkající se činnosti společenství jsou k dispozici na webových stránkách
http://www.samova.cz.
V Praze dne 6. listopadu 2013
Jan Jeřáb v .r.
předseda výboru SVJ
--------------------------------------------------------------------------
Podrobný rozpis programu schůze shromáždění a návrh oprav a činnosti na rok 2014:
V případě Vaší osobní neúčasti na VH, kdy budete udělovat plnou moc svému zmocněnci, prosíme o zaškrtnutí Vašeho souhlasu či nesouhlas u každého bodu, u kterého je to potřeba, zvlášť. Souhlasy, či nesouhlasy jsou uvedeny na zadní straně plné moci.
1. Zahájení, volba ověřovatelů zápisu
– stávající Výbor navrhuje Marii Martínkovou, jako zapisovatelku a Ing. Václava Blažka, jako ověřovatele.
2. Zhodnocení činnosti společenství za rok 2012 – zpráva o činnosti výboru SVJ a výsledku hospodaření společenství. Odsouhlasení účetní závěrky.
Zprávu přednese předseda Výboru SVJ J. Jeřáb. Zpráva o hospodaření za rok 2012 byla již v průběhu roku 2013 vyvěšena na nástěnkách v jednotlivých domech a na internetu.
3. Konec funkčního období většiny členů stávajícího Výboru SVJ.
Vzhledem k tomu, že většině členů stávajícího Výboru SVJ končí funkční období, je nutné na tomto 6. shromáždění našeho SVJ zvolit Výbor nový. Pro zjednodušení odstupují a znovu kandidují i členové Výboru, kteří mají platný mandát i pro příští rok (J. Jeřáb, E. Krahulíková). Níže je uveden seznam členů současného Výboru SVJ, u kterých je uvedeno, zda hodlají znovu kandidovat, nebo zda se rozhodli se dále na vedení SVJ nepodílet. Současný Výbor doporučujeme ctít nepsané pravidlo zmíněné na 1. ustanovující schůzi SVJ, aby se předsednictvo skládalo ze zástupců jednotlivých domů, tzn. aby si majitelé zvolili pouze jednoho člena z každého domu Sámova 1178 - 1184. Z tohoto důvodu a z důvodu nekandidování některých členů stávajícího Výboru SVJ je nutno, aby především za domy Sámova 1178/13 a Sámova 1180/17 byli do nového Výboru navrženi a zvoleni jejich zástupci. Odstupujícím členům se zatím nepodařilo za sebe zajistit náhradu, proto současný Výbor vyzývá obyvatele těchto domů, aby se domluvili a vybrali ze svého středu kandidáta, který bude představen na 6. schůzi shromáždění SVJ Sámova. V opačném případě nebude moci být místo za tyto domy v novém Výboru obsazeno.
Návrh Výboru SVJ na jeho nového složení:
Marie Martínková (člen Výboru, Sámova 13) – znovu nekandiduje – nutno zvolit zástupce za dům Sámova 1178/13
Ing. Stanislav Čermák (člen Výboru, Sámova 15)- znovu nekandiduje
Ing. Václav Blažek (člen Výboru, Sámova 15) – znovu kandiduje
Ing. Taťána Marešová (člen Výboru, Sámova 17) - znovu nekandiduje – nutno zvolit zástupce za dům Sámova 1180/17
Jan Pernt (člen Výboru, Sámova 19) - znovu kandiduje
Mgr. Eva Krahulíková (člen Výboru, Sámova 21) – znovu kandiduje
Jan Jeřáb (předseda Výboru, Sámova 23) – znovu kandiduje
Michael Soukup (místopředseda Výboru, Sámova 25) – znovu kandiduje
4. Návrh činnosti a plánu oprav pro rok 2014.
a) generální oprava výtahů
Důvod: Dle závěrů z poslední revize výtahů, kdy nám bylo sděleno, že jejich životnost končí a přestávají vyhovovat evropským normám, takže hrozí v blízké budoucnosti jejich uzavření, je nutno provést jejich generální rekonstrukci. Výbor SVJ oslovil s poptávkou, která měla pro všechny oslovené firmy stejné parametry (dodávka 7ks nových výtahů včetně stavebních úprav - tzv. na klíč), renovované firmy na našem trhu Otis, Kone, Thysen, Schindler, Tramontáže a stávající servisní firmu Ctibůrek. Kromě firmy Tramontáže jsme obdrželi od všech ostatních firem nabídky v řádně požadovaném termínu. Všechny firmy byly naše výtahy zaměřit a nabídly nám své standardy. Ceny všech nabídek se pohybovaly od 850 tis do 1.200 tis za jeden výtah. Ale tyto ceny nebyly úplně vypovídající, protože některé firmy zcela neupřesnily stavební úpravy. Požádali jsme našeho spolubydlícího pana Dostála ze Sámova 13, který v oblasti výtahů působí více jak 35 let a to především jako revizní technik, aby nám pomohl s rozklíčováním jednotlivých nabídek po technické stránce. Chtěli jsme finanční stránku dát až na druhou stranu po aspektu funkčnosti, záruk, použitých komponentů (české, zahraniční, z východu / ze západu), poruchovosti a hlavně také nabízených servisních služeb po uplynutí záruční doby. Investice do výtahů je investice na desítky let, proto cena až na druhém místě. Byly nám panem Dostálem doporučeny (chtěli jsme dvě firmy) : Kone a Ctibůrek. Obě firmy jsme vyzvali k vypracování finálních nabídek. Pan Ing. S. Čermák s panem M. Soukupem navíc navštívili výtahy již realizované těmito firmami.
Následně došlo k obdržení finálních nabídek od oslovených firem Kone a Ctibůrek:
Firma Kone - cena dodávky celkem 7.406.000,- Kč s DPH, cena měsíčního servisu 8.538,- Kč s DPH / za 7 výtahů , všechny komponenty jsou jejich provenience, pohonná jednotka firmou vyvinuta včetně řídících systémů, kvalitní provedení, záruka 5let.
Firma Ctibůrek - cena dodávky celkem 6.428.996,- Kč s DPH, cena měsíčního servisu 6.778,- Kč s DPH / za 7 výtahů, všechny komponenty jsou české nebo německé výroby, vlastní technologie monitoringu v případě závady, záruka 5let a na některé komponenty 10 let.
Po obdržení finálních nabídek došlo ke schůzce ve složení: pan Dostál, pan Soukup a Ing. Čermák, ze které vyplynulo doporučení, které posléze odsouhlasilo předsednictvo SVJ, odsouhlasit shromážděním SVJ jako dodavatele Ctibůrek výtahy s.r.o. Navíc bylo doporučeno rozšířit nabídku o zvětšení dveří z "70" na "80" za celkovou cenu 82.320,- Kč s DPH a vyřízení všech povolení pro úřady za 21.600,- Kč s DPH.
Výsledná cena dodávky od současného Výboru doporučované firmy Ctibůrek výtahy činí 6.532.916,- Kč s DPH.
Návrh: Výměna veškerých komponentů výtahů, rekonstrukce výtahové šachty, rozšíření dveří výtahu. Na základě výběrového řízení, které proběhlo v roce 2013 byla Výborem SVJ vybrána nabídka firmy Ctibůrek výtahy s.r.o. Dle této nabídky bude provedena rekonstrukce výtahů v jejich stávajícím rozsahu, tzn. do 5. patra. Do prostorů podkroví tuto rekonstrukci nelze provést z důvodu konstrukce domů, kdy strojovna výtahů je umístěna v místech možného prodloužení výtahové šachty, ale na oparné desce, která je zároveň nosným prvkem celého domu. Její stavební úpravy by byly rozsáhlé a mimo finanční možnosti našeho SVJ. Detailnější informace o nabídce firmy Ctibůrek výtahy s.r.o. budou sděleny na VH.
Cena: dle přijaté nabídky 6.532.916,- Kč s DPH.
b) oprava samotných komínů a větracích šachet
Důvod: I přes odsouhlasení oprav na 5. schůzi shromáždění SVJ v roce 2012 nemohlo dojít k jejich realizování, protože po velmi detailní prohlídce byly zjištěny tak rozsáhlé závady, jejichž odstranění výrazně přesahovalo odsouhlasenou částku. Důvodem navržení opravy je zvětrání cihlových a betonových komponentů komínů a větracích šachet nad úrovní střechy – pád částí cihel a betonů na střechu – ničení střešní krytiny a střešních oken (v roce 2013 muselo dojít k nutné opravě střechy více jak 5x), nebezpečí zranění chodců. Nepoužívání komínů a s tím spojená vyhláška o čištění a údržbě komínů.
Návrh: Oprava poškozených a špatně provedených komponentů oplechování. Nahrazení poškozených cihel, vyspárování komínů a větracích šachet. Zabezpečení komínů a šachet proti pádu částí cihel a betonů (s největší pravděpodobností omítnutím komínů). Součástí zabezpečení komínů bude provedeno i jejich zaslepení, protože i když jsou nefunkční, tak dle nové vyhlášky musí být nepoužívaný komín zaslepen.
Cena: dle přijatých nabídek do 500.000,- Kč s DPH.
c) výměna dveří vedoucích ke sklepům
Důvod: V každém vchodu jsou 2 - 3 dveře, které uzavírají prostor, kde jsou sklepy. Velmi často jsou rozlomené či jinak poničené. Navíc bylo zjištěno, že většina dveří a jejich zárubní (dřevěné) jsou ve spodních partiích uhnilé a postupně se bortí.
Návrh: Výměna zmíněných dveří i s výměnou zárubní za plechové.
Cena: Plechové dveře cca 80.000,- Kč bez DPH
Plechové zárubně i s instalací (zednické práce) cca 40.000 – 50.000,- Kč bez DPH
Uvedené kalkulace jsou orientační při 20 ks dveří včetně kování a instalace.
d) návrh využití společných prostor
Důvod: Návrh vychází z aktuálních možností a ze snahy umožnit co nejlepší využití společných prostor (ve prospěch členů SVJ) s co nejmenším negativním dopadem na čerpání prostředků z fondu oprav.
Návrh: 1. Zřízení kočárkárny/kolárny. To předpokládá rozumnou míru zabezpečení, zejména opravu dveří, ev. výměnu zámků (
může realizováno spolu s předchozím bodem výměny dveří vedoucích ke sklepům). Riziko možných krádeží by nesl každý za své věci sám. Pokud by šlo o místnost, kde úklidová služba bere vodu, přívod vody by se mohl posunout na chodbu, samozřejmě by se zamkl. Budou stanovena pravidla využívání této místnosti.
2. Zřízení dalších sklepních kójí v prostorách, kde je to technicky možné. Za každý vchod se zjistí požadavky zájemců z řad majitelů bytů a podle možností se uspokojí. Přednostně těch, kteří sklep nemají, pak těch, kteří mají sklep ve špatném stavu (vlhkost, špatný přístup apod.) atd. Zřízení kójí by zajistil výbor SVJ proto, aby byly všechny stejné, ale náklady by se přeúčtovaly příslušným členům SVJ. Velikost kójí by byla stanovena s ohledem na velikost ostatních sklepů a podle možností daného vchodu, a to se snahou uspokojit při rozumné velikosti kóje všechny zájemce. Využívání 2. a další kóje bude zpoplatněno.
3. Eventuelní zbývající prostory by byly nabídnuty k pronájmu, a to za velmi přísných podmínek, aby využití těchto prostor nebylo v rozporu s domovním řádem, nerušilo obyvatele domu atd. Tyto podmínky by schvalovalo shromáždění.
Cena/náklad: oprava dveří/zámků do 3.000,- Kč/ks, kóje by hradili zájemci
5. Návrh rozúčtovat náklady spojené s vyklízením nahromaděného odpadu ze společných prostor jednotlivým domům, ve kterých bylo toto vyklizení provedeno.
Důvod: Po odstranění odpadu v jednotlivých domech v roce 2012, došlo k jejich opětovnému nahromadění. I přes několikeré výzvy Výboru nedošlo k jejich odstranění. Týká se to ale jen některých domů našeho SVJ. Na základě požární revize je nutno tento odpad ze společných prostor odklidit.
Návrh: Vzhledem k tomu, že nahromadění odpadu ve společných prostorách se týká jen některých domů, Výbor navrhuje dvě možnosti řešení:
1. Každý rok bude Výborem objednán kontejner a odklizení nahromaděného odpadu ve společných prostorách s tím, že by každý ze členů SVJ mohl do tohoto kontejneru vhodit nepotřebné věci a veškeré výdaje s tímto spojené by byly hrazeny ze společných prostředků SVJ.
2. Bude objednáno odklizení odpadu vždy podle potřeb a náklady s tím spojené by byly rozúčtovány pouze na ty domy, kterých se to týká.
6. Diskuse
7. Usnesení
8. Závěr